Am decis sa fac o tema si aici pe forum despre instalarea audio sistemei Harman/Kardon pe E46 sedan.
Totul s-a intimpat spontan, intimplator pe 999 vad o imagine cu logoul H/K pe twiter, incerc sa sun daca au asa ceva. La momentul cela idee nu aveam ce intra in sistema data, pur si simplu vroiam sa schimp difuzoarele ca nu-mi placea sunetul. Le-am procurat, si cind privesc din dosul difuzoarelor ele aveau alta rezistenta, si m-am pus pe ginduri, sa pun toata distema sau s-o intorc. Dorinta de a avea un sunet mai bun a cistigat.
La dezmembrare nu era tot complectul. Luasem 2-subwoofere, 4-low range, 2- twitere, 2- mid range din spate fara setca, amplificator, blocul cu tasta sunet imprejur, setcele cu logoul H\K. Lipseau 2-midrange din fata, cablaj si suportul pentru amplificator. Pe rind le-am gasit pe toate de pe ebay.
Instalarea nu e foarte grea. M-am condus dupa alte lucrari de pe net. Prima ce am facut am instalat difuzoarele low si twiter-ele. Totul vine pe locul lor standard.
Cind a venit cablajul am desfacut jumate de salon, scaunele, nisha din spate, covrolinu pe jumate ca nu vroiam sa scot torpedoul.
Cablajul era scos de neamt foarte bine, practic tot era la loc, pe alocuri lipsea izolatia din materie. Am fost nevoit sa procur tot cablajul din salon, altfel nu vindea.
Am despartit cablul pentru sistema audio de cea intreaga, foarte comod, nimic nu se taie, se desface din mufele dinainte si din urma care duc la difuzoare in usi.
Am aranjato dupa locul ei, iarasi foarte usor ca cablajul s-a pastrat forma dupa cum statea pe masina precedenta. Unica ce nu am pus dupa locul original asta cablul care trece pe sub topedou deasupra tunelului din mijloc spre difuzoarele din fata din dreapta.
Dupa, am pus subwoofer-ele. Trebuia de dezbatut sub ele 4 bucati de metal ca sa vie la locul lor, asa e din uzina prevazut, pui surubelnita in locul unde e prins metalu si lovesti cu ciocanul si se desprinde bucata de metal.
Cele 4-midrange le-am instalat mai tirziu, cind le gasisem pe 2 pe ebay, si 2 setci am dat comanda, ca nu erau nicaieri. Trebuia de taiat in material si plasticu de pe panelul uselor cite o gaura in locuri prevazute din uzina, desenate pe partea din dos. Cu un cutit de birou am taiat atent plasticul, materialul am lasat o margina mai mare sa nu sa se destrame. Difuzoarele se prind din doua parti ale panelului, setca din fatza si difuzorul din spate si se prind insurubinduse una in alta.
Cablajul de la usi nu am vrut sa-l schimb intreg ca era intro stare mai rea, numai am despartit cel de la difuzoare si l-am aranjat dupa cum mergea cablajul original, s-a primit ca din uzina practic. Unica vreu sa accentuez ca protectia uselor de apa si colb trebuie atent despartita de metal ca sa o poti lipi la loc, altfel nimereste apa si murdarie. Cu cutitul de birou tai pe lipiciul negru sa ramina pe usa si pe protectia usei. Cind pui la loc se lipeste perfect cum era.
Totul am desfacut conducindu-ma dupa tis, de altfel poti rupe multe plasticuri, chiar si asa s-au rupt unele, si trebuia sa le procur apoi.
Inca ce vreau sa mentionez asta ca trebuie de unit un fir de la blocul cu tasta la cablajul audio fiindca el lipseste. Pinurile le gasiti in WDS.
La final vreu sa spun ca nustiu daca era sa pun sistema daca stiam de la inceput ce trebuie de facut si cit m-a costa. Dar unica ce m-a linistea ca totul e din uzina, nimic colhoz, sunetul chiar e altul ceea ce ma bucura cel mai tare. Evident ca nu e ca la masinile moderne, dar e destul. Am ascultat intr-un M4 cu H/K si e clara diferenta dar asta e, Sport Mir Progres ;)
Niste link-uri:
http://www.bmwfanatics.co.za/showthread.php?tid=64792
https://www.drive2.ru/l/9682700/
Multumesc pentru DIY! Ai si niste poze?